Isnin, 14 April 2014

MASALAH PERIBADI ATAU IMBUHAN? KETUA KAMPUNG jadi MANGSA

PARIT 15 April 2014 - Isu perlantikan ketua kampung, masih tidak berpuas hati walaupun perlantikan telah dibuat dan watikah telah dikeluarkan. 

Ada yang tidak bersetuju dengan perlantikan ketua kampung baru, ada sesetengah nya pula tidak bersetuju dengan perlantikan semula ketua kampung lama. Tapi walau apa masalah pun semuanya ada jalan penyelesaian. Kepada pihak berwajib berbincang dan bermuzakarah sesama penduduk setempat dengan segera dan dipandang serius agar masalah tidak menjadi lebih parah. 


Rata-rata mereka menyatakan rasa tidak puas hati terhadap lantikan ketua kampung lama kerana tiada undian dan persetujuan dari penduduk dan mereka menganggap ianya tidak adil. Selain dari itu, mereka tidak berpuas hati terhadap ketua kampung lama adalah kerana masih banyak masalah yang  tidak diselesaikan.

Kerana tidak berpuas hati perlantikan ini ada yang sanggup nak keluar dari UMNO? Semudah itu goyahnya kekuatan perjuangan kepada UMNO? Apakah cukup sekadar masalah ini kita nak menggadaikan maruah diri sehingga sanggup berpaling tadah. Dimana rasa tanggungjawab nak memperjuangkan hak Melayu kalau baru hal-hal macam ni pun dah macam sampai nak menjual harga diri. PENTING sangat ke jawatan tu?

Jangan lah kerana permasalahan peribadi, diri sendiri yang rugi.... dan janganlah mengheret penduduk yang tidak bersalah dan tidak mengerti apa-apa ke kancah persengketaan ini.... 


Ketua Kampung yang dilantik dan telah diberi watikah berkhidmatlah dengan penuh keikhlasan dan rasa tanggungjawab, janganlah hanya mengejar imbuhan semata-mata. Segala perbuatan kita sentiasa diperhatikan oleh penduduk. Selamat menjalankan amanah yang diberikan dan sentiasa mendapat keberkatan! alhamdulillah.....syukur... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan