Rabu, 28 Mei 2014

PRK Teluk Intan - BIJAK memilih CALON demi MASA DEPAN yang TERJAMIN



Sesuatu yang patut kita sebagai bangsa Melayu fikirkan bersama. Kalau DAP boleh pertikai, mengapa ISMA tidak boleh?
Naib Presiden II ISMA, Encik Abdul Rahman Mat Dali menyatakan adalah tidak adil sekiranya orang bukan Melayu boleh mempertikai hak istimewa orang Melayu tetapi sebaliknya orang Melayu tidak pula boleh mempersoal hak mereka.

“Jika DAP dan sesiapa yang lantang mempersoalkan keputusan-keputusan dahulu tentang hak orang Melayu, kita juga boleh mempertikaikan keputusan-keputusan dahulu yang memberi hak kepada kaum bukan Melayu. “Kalau tidak boleh, maka ia tidak adil,” demikian tegasnya dalam ruangan kolumnis di ISMAweb baru-baru ini.

Abdul Rahman sebelum ini mendakwa parti DAP itu berpotensi mencetuskan perbalahan kaum seperti yang berlaku pada 13 Mei 1969 kerana parti itu berideologikan fahaman sosialis dan sekular serta memperjuangkan konsep Malaysian Malaysia.Konsep Malaysian Malaysia menyeru kepada kesamarataan antara kaum dan mensasarkan hak keistimewaan Melayu seperti dalam Perkara 153 Perlembagaan dihapuskan.

Hak istimewa orang Melayu ini telah dimaktubkan Perlembagaan Persekutuan menerusi Perkara 153 yang memberi rizab kepada orang Melayu membabitkan 3 aspek, iaitu perkhidmatan awam, pendidikan dan ekonomi manakala hal berkaitan tanah rizab Melayu sebagai pada Perkara 89 dan 90.

“Tetapi apa yang berlaku apabila DAP, parti berfahaman sosialis ciptaan Yahudi itu sentiasa lantang mempertikai hak-hak istimewa orang Melayu termasuk MARA, UiTM, biasiswa, hak dalam urusan agama Islam termasuk mahu menyamaratakan semua kaum. “Jadi jika mana DAP mempersoalkan keputusan-keputusan dahulu tentang hak orang Melayu, kita juga boleh mempertikaikan keputusan-keputusan dahulu yang memberi hak kepada kaum bukan Melayu termasuk membenarkan duduk, mendapat kerakyataan ‘jus soli’ (secara borong) penggunaan bahasa asing, sekolah-sekolah mereka dan lain-lain lagi.

“Begitu juga jika DAP boleh mempertikai UiTM, ISMA boleh mempertikai sekolah Cina. “Kalau DAP mempersoal sumber wang negara diberi kepada orang Melayu, ISMA boleh persoal sumber kekayaan bumi Melayu yang banyak dan sekian lama dipunggah dan ada yang dibawa balik ke negara China.


Terlajak undi tak boleh di tarik balik........ ini ler kesan kalau x percaya...
Hadiah Kerajaan DAP Buat Rakyat Penang

1. Tarif Air Naik 120%.
2. Rumah Teres 1 Tingkat 25'×75' RM780,000.00.
3. Cukai Permis Perniagaan Naik 80%.
4. Roboh Perumahan Melayu Naikan Perumahan Teres Harga Hingga 1 Juta.
5. Tambang Bas Selian Kerajaan Negeri Naik 200%.
6. Tanah Status Sementara 70% Kerajaan Negeri Rampas Balik.
7. 1,500 pekerja kontrak & sambilan bawah Majlis Perbandaran & Daerah dipecat dlm masa 3 thn.
8. Sewa Tapak Pasar Malam RM300.00 di kawasan bandar. 


OLEH itu marilah kita MENGUNDI BN di HARI MENGUNDI PADA 31/05/2014 agar DATO' MAH dan BN dapat merealisasikan transformasi EKONOMI Teluk Intan..... #vote4BN
 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan