Khamis, 10 April 2014

KEDAI MDPT SEMUANYA BERTUAN tapi TUTUP SEPANJANG MASA? niaga ke tidak neh?

Bota Kanan...11.30 pagi...kedai nie di katakan semuanya ada tuan, tetapi yang menjalankan operasi hanya la separuh, separuh lagi tu dilihatkan tutup sepanjang masa, tak tahu la mungkin tuan kedai hanya menyewa sebab nk booking kedai tu, nak bagi sewa kat orang, atau nak membuka perniagaannya setahun atau dua tahun akan datang.


Diharapkan Majlis Daerah Perak Tengah dapatlah memantau dan mengambil tindakan kepada mereka-mereka yang hanya menyewa tetapi tidak berniaga dan ada yang menyewanya kepada pihak ke tiga. Kalau belum masa nk berniaga, bagilah peluang orang lain. Kalau nk berniaga bukak la kedai tu tanda kome memang nk berniaga bersungguh-sungguh, jangan sekadar menyewa untuk disewakan dan mengambil untung atas angin sahaja..

Bukan apa, bagi lah peluang kepada mereka yang memerlukan kedai, di fahamkan bahawa sewa MDPT kenakan hanyalah RM60.00 sebulan. Tetapi ada yang menyewanya kepada pihak ke tiga sekaliganda sewa yang dikenakan oleh pihak MDPT iaitu dalam lingkungan RM120 ke RM180. 

Sekadar luahan hati, oleh peniaga yang memerlukan kedai, tetapi sewa atas sewa yang dikenakan amatlah tidak bertanggungjawab..... kalau di tengokkan idup segan mati x mau je kedai-kedai tu tutup sepanjang tahun!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan