Jumaat, 11 April 2014

TAMAN TERBIAR TIADA RASA TANGGUNGJAWAB....

mmmmm...... dulu memang indah dan terjaga taman ni...tapi sekarang ni la yang dapat kita lihat. Di mana rasa tanggungjawab kita sebagai pengguna taman ini. Sampah dibuang merata-rata tanpa ada rasa bersalah walau sedetik di hati.

Taman ni pernah suatu ketika dulu, menjadi tempat permainan dan tempat berjogging untuk kuruskan badan, maklumla ni sajalah taman yang ada di Bota Kanan ini. Sambil berjogging aku dapat melihat keindahan ciptaan Tuhan. Bunga-bunga berkembang mekar dengan pelbagai jenis dan berwarna-warni.

Tapi, itu suatu masa dulu...... kini yang tinggal hanya rumput2 kering dan pokok2 sahaja. Bunga-bungaan hanya tinggal 3 - 4 pokok sahaja. Tiada lagi keindahan seperti dulu. Sepi...sepi...dan sepi.... itulah yang aku rasa apabila melalui taman ini.

Mungkin, pihak yang berwajib boleh membantu bersama-sama memeriahkan semula taman ini. Banyak cara boleh kita lakukan bersama. Contohnya seperti kempen menanam pokok bunga, kempen cintakan kebersihan, mengadakan aktiviti senaman secara mingguan, mempelbagaikan aktiviti sukan, menambah peralatan sukan untuk golongan dewasa, menambah lampu pada mlm hari agar tiada kegiatan yang tidak diingini, meningkatkan rondaan dan sebagainya agar taman ini berseri dan ceria semula. Dengan ini, ramai yang akan mengunjungi taman ini untuk aktiviti riadah bersama keluarga.

Akhir sekali, dengan cerianya taman ini, ramai yang akan berkunjung memandangkan ianya berhampiran dengan padang footsal, Pusat Hidupan Liar Tuntung dan Taman Perumahan..

Majulah Sukan untuk Negara..... Rakyat Sihat Negara Maju....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan